Dosáhnout souladu mezi teorií a praktickými poznatky. Školský zákon určuje vzdělávat podle nejnovějších trendů. Zainteresovaní odborníci se shodují, že přemíra informačních vjemů nevede k pozitivnímu rozvoji člověka. Podstata potřebných znalostí a dovedností ve vztahu k budoucímu „dospělém člověku“, nespočívá v rozsahu a stále větším množství zvládnuté různorodé látky, ale spíše v tom, jak člověk umí komunikovat sám se sebou a také s lidmi v okolí. Spočívá rovněž i v umění zpětné vazby a v občasném přehodnocení svých postojů na základě přijatých poznatků, spočívá i v dovednosti přednesení svého názoru, ale i v umění přijmout názor jiný a přitom všem využívat vyhodnocení poznatků na základě kritického myšlení. Lidé budou i nadále potřebovat spolupráci a komunikaci a případné chybějící znalosti faktů si budou umět sami aktivně doplňovat.

Hlavní důvody pro vznik „Národní rady pro vzdělávání“ :

1. Adekvátně a moudře reagovat na rychlost technologického rozvoje a následné disruptivní změny ve společnosti (ne)vedoucí k prosperitě země.

2. Včas využít participace odborně fundované reakce pro způsob, formu i obsah vzdělávání. Stav, ve kterém se sektor vzdělávání v České republice nachází, je z části důsledkem ignorování hlasů odborníků.

3. Příspěvek k rozvoji společnosti a vzdělaní, kreativní, inovativní, proaktivní, osobnostně vyrovnaní lidé s kritickým myšlením, se soucitem a rozvinutou empatií, mohou úspěšně rozvíjet ekonomiku (státu).

4. V následující etapě lidského vývoje bude klíčové, jak zvládneme využít možnosti technologií a inovací s respektem k udržitelnému rozvoji.

5. Člověk vedený ke spolupráci v rámci společenství lépe vyhodnotí důsledky svého konání a jednání. Lidé jednají s empatií, soucitem a zároveň ovládají kritické myšlení při řešení problémů.

6. Již ve školách se nastavuje forma spolupráce a způsoby řešení případné averze vůči ostatním lidem (například: prostřednictvím vzorové práce, řešení, pohyb, láska k činnosti a tvoření a uzavírá se kruh spolupráce).

Chcete sdílet příspěvek ?