Odborná spolupráce = kontinuální, odborně vedená strukturovaná debata pedagogů | psychologů | sociologů | ekonomů | podnikatelů | vědců.
Zřetelná formulace kroků potřebných změn v tématech vzdělávání pro rozvoj potenciálu země.
Průřezové konzultace s odborníky i analytiky, využití dat.
Odborný partner pro MŠMT | MPSV | MPO | MZe | MZv .
Role národní rady pro vzdělávání by měla být spojující, pozvedající a prosazující i nepopulární témata ve společnosti, které včas řešené, pozitivně ovlivní vzdělanost obyvatel České republiky a klima ve společnosti.
Výkonné prvky :
A. učitelé jako klíčový faktor a osobnosti, které ovlivňují vzdělávání na té nejzásadnější úrovni
B. psychologové, sociologové – zvážit všechny dopady úpravy vzdělávací formy a návrhy jak využívat všechny zdroje pro vzdělávání společnosti, i pro nepřímé předávání poznatků a informací. Rozvíjet možnosti tvoření a radost z činnosti.
C. novináři (Česká televize, Český rozhlas a ostatní stanice, mohou velmi pozitivní způsobem ovlivnit reakce a motivaci lidí, a ostatní stanice volbou profilu. Využívat všechny možné zdroje pro předávání ověřených poznatků a informací ( viz. role médií ze zákona určující kultivaci a vzdělání pro společnost.)
D. technologové, technici, programátoři. Inovace a technika prostupují osobní i pracovní život, přesto je důležité včas rozlišit hranici, aby nevznikaly nežádoucí závislosti a abychom se v každém věku orientovali.
E. ekonomové, podnikatelé, finančníci